mandag 17. januar 2011

Magisk

Aller først, godt nyttår! Et nytt år som vi allerede er godt i gang med, nyttårsaften er unnagjort, strømleseren er avmålt, nyttårsløfteslankekuren er faktisk godt i gang. Roar har feiret bursdagen sin og alt er bare velstand. Jeg er etter helgens bursdagsfeiring sammen med nevnte Roar, i gang med turnusens langfri, har fri i dag og jobber i morgen og onsdag. Det er jo rent magisk å tenke på det! Og det fører meg over på dagens innlegg.

I går så jeg, det var visst ikke første episode, men jeg så det først i går. Et program på TV3 tror jeg det var som avslørte magiskernes tips. Jeg vet det er forsøkt en gang før her i Norge, men at da måtte programmet stanses etter drapstrusler og diverse hets. Nå er det tydeligvis ingen som protesterer, så i går fikk jeg se hvordan en mann på en motorsykkel kan forsvinne i løse lufta, hvordan man "svelger en nål" og trekker den ut fra magen, osv osv...selv det enkle knepet med å få et kort til å knytes fast i en taustump oppe i en hatt fikk jeg se hvordan de gjorde.

Og ting som muligens ergrer andre, gleder faktisk meg, jeg har lurt på hvordan de får jukset og lurt meg til å tro at dette er virkelig jeg. Og jeg liker å få svar på det jeg lurer på så dette programmet er midt i blinken for meg, og muligens kommer jeg til å følge med videre også for om kanskje finne ut hvordan de jukser da de deler noen i to. Eller hva slags juksetriks de bruker når noen svever. (Siden jeg har gått glipp av noen episoder kan det jo allerede ha vært vist?)

Skjønner allikevel at det skaper blest når en magiker faktisk er villig til å ofre yrket sitt for å avsløre hemmelighetene for oss andre uinnvitende. Jeg skjønner at han ikke blir den mest populære i yrkeskretsen, selv om han bærer en maske og er ugjennkjennerlig. OG jeg skjønner at noen synes det er greit at verden bedras og ikke vil se sånne program, men for meg og alle andre som synes det er greit går det nå i hvertfall et program på søndager på TV3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv