tirsdag 30. juli 2013

Hva skjer a?

I kveld på vei hjem fra jobb. Jeg sitter og snakker i telefonen, da jeg får en ny samtale inn. Siden det passet seg å avslutte pågående samtale sa jeg hade og forsøkte å dra på knappen på min etterhvert godt likte Iphone. Ingentingen skjedde. Den bare nektet å reagere. Og det var da det snåle skjedde, for brått kom "Siri" eller hvem pokker det var og fortalte meg hva klokka var, kom jeg borti en app så sa hun vilke app det var, osv. Men å la meg svare på telefonen som begynte å ringe igjen, nei, det lot hun meg ikke få gjøre. Jeg så tilslutt ikke annen råd enn å forsøke å restarte telefonen, men da ble det enda verre. Simortet var som det er når telefonen har vært skrudd av låst, og den nektet plent å la meg taste koden, og Siri maste og maste om alt jeg gjorde. Det underlige er at jeg faktisk ikke har på Siri.

I desperasjon reiste jeg bort for å høre om datteren kunne løse problemet. Hun knekte kodekoden, men Iphonen stod på sitt og nektet å lystre andre ordre. Den reagerte på dobbeltklikk, men så trassig at jeg fort kunne ha hivd hele telefonen veggimellom, ting skal virke, og gjør de ikke det så, ja...de som kjenner meg vet hvordan jeg reagerer. Siste desperate forsøk var å lade, og etter litt lading var heldigvis Siri borte!!!

Nå hører det med til historien at vedkommende som ringte ble nokså redd for meg (grunnet årsaker nevnt i forrige blogginnlegg: Verkebyll til besvær ) når jeg først ikke svarte på to oppringninger for deretter ha skrudd av telefonen. En tur på jobben, i banken og legevakten for å se at jeg ikke hadde kollapset ble vedkommendes resultatet av Siris utidige oppførsel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv