fredag 12. januar 2018

Kjøre kollektivt

Jeg simpelthen elsker å reise kollektivt, og benytter enhver anledning til det, når jeg kan. Før så har ikke det blitt så ofte, for hjemme er kollektivtilbudet ubrukelig, men her hos kjøresten, her kan jeg ta buss!

Men jeg skjønner at jeg har mye å lære som bussreisende.

1) Kommer jeg på tidlig på bussen, prøv og ignorer blikkene som sier at jeg har tatt noens sete.
2) Jeg må ha tjukke sokker, i alle fall vinterstid, det er iskaldt på golvet i bussen.
3) Jeg bør ha en bok som fenger.
4) Alle lukter må ignoreres, parfyme, nystekt bakverk, kaffe og andre lukter som ikke lukter godt.
5) Jeg må alltid passe på at jeg har fulladet telefon og minst en fulladet powerbank.
6) Og det aller viktigste, jeg må lære meg å slappe av, og kanskje forsøke å sove.

Om disse punktene kan innfris, ja da er det godt å bli fraktet fra A til B uten å tenke på nediset, nedsnødd bil, bekymre seg for glatte veier, fart eller fotobokser.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv