mandag 6. mars 2017

Godlukter

I dag har jeg opplevd noen rare greier. Jeg har veldig god luktesans. Tror jeg alltid har hatt det. Selv da jeg røkte som verst kunne jeg kjenne vonde eller gode lukter. Lenge var det argumentet mitt for ikke å slutte å røyke. Hvordan i all verden ville luktesansen min bli da???  Jeg var overbevist om at jeg ville risikere og gå ur av mitt gode skinn, spesielt med tanke på luktene som ikke akkurat minner om blomster. Kanskje jeg rett og slett kunne få jobb i politiet som en slags sporhund?

Vel, jeg sluttet å røyke og fikk bedre luktesans, men ikke så mye som jeg var redd for. Heldigvis kanskje? 

I dag er nesen min tydeligvis fininnstilt på gode lukter, da jeg kom inn på Kiwi før jobb i dag stod blomsterduften mot meg. Så mye at jeg rett og slett måtte se om det kunne være noen fresia blant blomstene der. En lukt som minner meg om en sommerjobb jeg hadde i et gartneri der de dyrket fresia og liljer. Det var en fryd å komme på jobb, hver dag, den korte tiden jeg var der. Det luktet himmelsk, tror jeg. 

På jobben kjenner jeg også en godlukt i dag. Vet ikke hvem eller hva kilden er, men det lukter godt i alle fall. Og det er jo med å hever arbeidsdagen betraktelig. 



En veldig god lukt. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv