torsdag 11. mai 2017

Back to the 80`s

Et stativ med olajakker utenfor Bik Bok sendte meg rett tilbake til starten på 80 tallet. For der på stativet hang olajakker som var slitt på samme sted som min jakke var den gangen jeg var ungdomsskoleelev og ikke turte å snu ryggen til de andre elevene på skolen. Da min viktigste jobb i friminuttene var å holde meg så nære veggen (som var av mur) for å unngå lapper der det ble oppfordret til både det ene og det andre, til alle var forduftet og banen var klar. Ofte ble det aldri helt klar bane og dermed måtte jeg trykke meg inntil veggen i ti minutter, og kanskje enda mer i storefri. Og da ble jakken min seende omtrent sånn ut:
Min var nok ikke så ille som denne, og den var slitt bare bak på den ene skulderen, men er det ikke snålt hvordan enkelte ting kan vekke gamle minner?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv