torsdag 22. mars 2018

Ehh, peppermakrell i rapsolje?

Jeg har som mange vet aldri vært spesielt glad i fisk, men som barn så syntes jeg makrell surret i rømme til middag var veldig godt, og det eneste fiskemåltidet som gikk an.
Jeg har derimot alltid digget makrell i tomat og kaviar, som er noen slags fisker det også.
Har nok neppe dekket behovet med nevnte pålegg, men har jo fått i meg litt fra havets matbord, uten å kjenne på fiskesmaken og miste lysta.

Ikke før i dag, på brødskiven til frokosten skulle jeg nemlig ha makrell i tomat trodde jeg, eller jeg visste allerede i går kveld at det kom til å bli i olje, fordi jeg hadde greid å raske med meg to feil bokser på butikken tidligere på dagen. Men siden jeg har blitt flinkere til å prøve nye smaker så ga jeg peppermakrellen en sjanse. Fineste sa i går at han hadde også tatt feil en gang og gledet seg til å smøre makrell i tomat på skiva på jobben og blitt kjempeskuffet, men at jeg sikkert likte det. Der tok han feil...

Det var ikke godt, og jeg kommer heretter til å sjekke de små boksene nøye før de går i handlekurven. De ser jo så like ut der de ligger i hyllene, men boksen kan bedra, og nå har jeg lært! :)

Ha en fin dag.

Det ble en halv skive før jeg bestemte meg for at peppermakrell ikke kan sammenlignes med originalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv