lørdag 3. juli 2010

Helgejobbing og sånn

Snart dags for å komme seg på jobb, kveld i dag, dag i morgen, så var den helga over.

Det har allikevel vært en forholdsvis kort uke for meg. Onsdag. torsdag og nå resten av helgen. Kom hjem fra England sent tirsdagkveld etter fem fantastiske dager i Scarborough og områdene rundt der. Nå synes jeg riktignok at vi måtte kjøre langt og lenger enn langt for å komme oss til de nærliggende stedene, men det var verdt hver kilometer. Bussene vi ble henvist til var av og til av noe tvilsom karakter som luktet litt over middels svidd etter klatringen til f.eks. Goathland, eller kanskje bedre kjent som Aidensfield. Men du for en natur det var overalt, selv slettene var syn for oss nordboere. Røde valmuer tett i tett, for meg et vakkert skue, for engelskmennene ugress. Lurer på om jeg får til noen av frøene jeg greide å få med meg hjem?








På slettene på vei til Aidensfield var det dessuten tilsammen 50 000 sauer som beitet. Griser var det også, innlosjerte i små grisebinger med egne små hus.






Innimellom naturopplevelsene fikk jeg også kvalitetstid med barn og kjæreste, mest med kjæresten da, ungene vil jo ikke dilte etter mor. Jeg har fått spille trombonen min sammen med korpset og hygget meg med med de andre i reisefølget. Og jeg har badet i iskalde Nordsjøen!!! Salt og et nødvendig onde for min stadig voksende psoriasis som jeg egentlig hadde tenkt å skrive om da jeg satte meg her, men planer er til for og endres, kanskje neste gang?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv