fredag 20. februar 2009

Gode(?) gamle dager

En dag kom jeg over Korniflatbrød, eller den har jo hele tiden vært der, men da husket jeg brått den ekle lukta fra disse flatbrødene som min mor en periode var helt avhengig av. Hun småspiste Korni som andre småspiser sjokolade, og det var nok helt sikkert et sunnere alternativ. Men det jeg skulle fram til var at flatbrødpakken så likedan ut nå som den gang. Altså en ting som ikke har forandret seg.



Etter denne konklusjonen så jeg på tingene i butikken med litt andre øyne, var det andre ting som så likeens ut nå som da jeg var ung?

Joda, det dukket opp en og annen ting. Hvem husker ikke det første møtet med mensen og Saba selfsit? Med alt det nye på markedet er det egentlig ganske utrolig at det bindet overhodet har overlevd og jeg innrømmer at jeg ble ganske overrasket første gang jeg pakket det ut i butikken. Over at det fortsatt var i salg.



Andre ting som ikke har forandret layout er de to gode gamle såpestykkene, Sterilan og Dr. Greves barnesepe (med e), de ser også likedan ut som jeg kan huske dem fra barndommen.



Utvalgene generelt var mye mindre og så vidt jeg husker var det ikke ti forskjellige honningslag å velge i eller, men det fantes en honning, og jammen har den ikke overlevd den også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv