torsdag 10. mars 2011

Venter og venter

Det er tre timer siden jeg kriseringte rørlegger. Etter at vårt nokså gamle toalett sa takk for seg sent i går kveld ved å kvitte seg med en stor bit under på sisternen, er det nå dags for et nytt do. Heldigvis er det sånn at vi kan bruke det som er der, men videre vakkert og praktisk er det ikke med en smal plastbaljesak kilt mellom doen og veggen. Men balja gjør nytten sin den og fanger opp dryppene fra sisternen og fossene som kommer når vi trekker opp. Det dreier seg faktisk om bare en drøy liter hver gang vi drar opp. :)

Rørleggeren skulle uansett komme i dag, heldigvis, men når? Tja, det sa han ikke noe om, så her sitter jeg da og venter og venter. Regner med at vannet må stenges av når deler av jobben gjøres, derfor tør jeg ikke å sette på hverken vaskemaskin eller oppvaskmaskin mens jeg venter. Ikke får jeg kommet meg ut på ski eller som faktisk ser veldig fristende ut, det er faktisk fire varmegrader ute og det uten så godt som en solstråle! Kontrasten fra i går da snøføyka stod rundt husveggene og vinden opp mot orkansstyrke dageb før det er stor og jeg kjenner at vårfornemmelsen nå faktisk er i ferd med å våkne i kroppen på meg. Jeg vil ut!! Jeg vil ikke bare sitte her og vente og vente og så brått måtte dra på jobben, uten å få vært ute....men hva er det mitt øye skuer gjennom mine nypussede kjøkkenvinduer? SNØ, faktisk, det har pinadø begynt å snø igjen...Ja, ja, da kan jeg jo bare fortsette å vente da....
Håndkleene er for å ta opp alt vannet som ikke treffer balja.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv