fredag 12. april 2013

Timian eller rosmarin?

I dag ble jeg svært overraskende spurt om noe ved frukt og grøntavdelingen på Coop Ekstra, det var så overraskende at jeg så meg rundt for å se om det kunne være noen andre bak meg, men neo, det var bare meg der. Jeg tenkte at klærne mine ikke heller kunne forveksles med de ansattes, men skjønte at jeg ble spurt, fra en kvinne til en annen.
- Til lammelår, er det timian eller rosmarin man bruker da, nå står det helt stille her hos meg, sa damen.
- Tja, nå spør du vanskelig, men jeg tror det er rosmarin.
Jeg har ikke sjekket, frykten for at jeg svarte feil er faktisk til stede, for er ikke det litt flaut, og ikke vite. For jeg innrømmer at jeg gjettet, jeg har da aldri laget lammelår. Svaret mitt ble gitt ut fra erfaringer med timian, som lukter vondt om det blir svidd.



                                                     Bildet er lånt herfra

2 kommentarer:

Bloggarkiv