mandag 3. juni 2013

Se! Den blomstrer!

Hvor lenge er det siden jeg tok med meg denne spede syrinstiklingen fra barndomshjemmet mitt? Det sikreste, velduftende og vakreste sommertegnet? Jeg anslår at det må være omtrent åtte år siden. Jeg har sett andre som har plantet syrin og hatt blomster året etter, mens kvisten min har stått der litt høyere enn året før, men like blad og blomsterløs som når jeg satte den i bakken. Et år var det kommet blader og optimismen blomstret, om ikke syrinbuska. Joa, dette går rett vei. Bare så uendelig sakte.

I år er syrinbusken min snart en meter høy, og gleden var stor da jeg oppdaget små blomsterknopper for noen dager siden!!! Og nå, nå blomstrer den!! Det vil nok fortsatt ta noen år før den kan måle seg med de store fine rundt omkring i Norges land, men den kommer seg og den kommer helt sikkert etter!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv