onsdag 11. desember 2013

Sofasliter

I kveld ble jeg sofasliter, jeg som skulle ordne så mye til jul i dag. Pakke julepakker, skrive julekort, lage ny ladning med Oreokuler som på et underlig vis har blitt borte. Jeg skulle visst ha støvsuget også ser jeg, men jeg tror det blir med tanken alt sammen. Om jeg da ikke skulle få ånden over meg etterhvert da, det er aldri godt å vite hva som kan skje. Akkurat nå synes jeg det er helt greit å sitte/ligge på sofaen og spille julemusikk, brenne kongerøkelse som lukter jul, drikke gløgg og prøve å få julestemning innabords.

Jeg føler på at noe mangler i denne "julestria" og jeg tror jeg vet hva det er. At jeg nesten ikke har noen igjen og kjøpe julegaver til etter fjorårets krymping i gavemottagere (regelen kom vel i januar i fjor for å komme meg i forkjøpet). Julegavekjøpene var litt pes, og kunne bli dyrt, men det var mest koselig synes jeg og jeg savner og kjøpe gave til kreti og pleti. Jeg savner og sette av en kveld med julegavepakking og krangling med katta som ødelegger både bånd og papir. Det hadde sin sjarme, nemlig!
Julegavene er jeg ferdig med for en stund siden, noen er sågar sendt i posten allerede. Jeg er ikke så tidlig ute som tidligere da jeg hadde mange og kjøpe til og startet nesten med en gang en jul var over. Noe som gjorde at ingen rakk og lage kjøpenektregel... Nå er den som sagt innført, og jeg savner og kunne gi til mange, jeg, men men, nok må en gang være nok, kanskje? Og jul blir det nok uansett. Det er jo tross alt ikke gavene som er det viktigste med jula! Det er jo så mye å glede seg til i dagene som kommer, to julebord, Prinsessen kommer hjem, god mat, late dager, julekaker og juletrening.
Joda, jula 2013 blir nok bra den også, og det med mye fri, mer enn jeg har hatt på mange år, faktisk, og alt jeg skulle gjort i kveld, psjt, det kan jeg saktens gjøre i morgen også, så tar jeg en kveld som sofasliter, med god samvittighet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv