lørdag 22. oktober 2016

Klokkeløs

Ikke bokstavelig, jeg tror aldri jeg ville komme i den situasjonen at jeg ikke eier en klokke. I en kasse, i et skap har jeg minimum 200 klokker liggende, tiden har nok stått stille på alle sammen i mange år, men et lite batteribytte er alt som skal til for å få klokkene opp å gå igjen.

Klokkesamlingen stammer fra tiden da jeg ikke kunne gå forbi klokkebutikker uten å føle en dragning. Spesielle, rare, tøffe, stygge klokker, men aldri spesielt dyre, om jeg da ikke falt for en eller annen Swatch da. Ellers var det sjelden klokkene kostet mer enn 2-300 kroner, når batteriet var tomt var jeg som regel gått lei og hadde kjøpt minst en ny klokke.

Garminklokkene satte en stopper for klokkedilla mi. Da jeg begynte å løpe hadde jeg en god gammeldags stoppeklokke i lomma og vanlig klokke på armen. Etterhvert ble endomondo og stoppeklokka der følgesvennen til jeg fikk min aller første Garmin. (Nå har jeg tidligere blogget om mitt forbruk av treningsklokker, så jeg har jo forsåvidt fornyet klokkeparken hele veien, bare at en klokke har erstattet en ødelagt en. Garmin-1-2-3-4-nei-5 )
Ytterst sjelden har jeg tatt av treningsklokka for å bruke en annen, og jeg oppsøker ikke lenger butikker som selger klokker på samme måte som før. Om jeg ser en kul klokke så går jeg både en, to og tre runder med meg selv før jeg enten kjøper eller lar det være.

I kveld, da tok jeg av klokka, la den vekk og har prøvd å "leve" uten klokke en hel lørdagskveld. Det gjør nesten vondt for meg som føler meg handikappet uten klokke på armen, jeg blir rett og slett desorientert og titter på armen hele tida.

Jeg lot klokka få en ordentlig oppldaning nå under min klokkeløse kveld og nå er den fulladet og klar for nye oppgaver. :)  Jeg skal la den ligge litt til, men så er det slutt på torturen.

En av de siste klokkene jeg har kjøpt, foruten disse gpsklokkene.

2 kommentarer:

  1. Om det er noen trøst, har jeg arvet klokkedillaen din. Unnskyldningen min er at jeg som lærer trenger klokke for å unngå telefon i timene. Og per dags dato har jeg vel til en hver tid tre klokker på meg; en vanlig klokke, Fitbit-en og mobilen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte denne dillaen jeg og. min fitbit røyk jo, men har lyst på en annen type aktivitetsklokke, da blir den et supplement...Så på Apple sine da i dag....Vi får se, klokke må man ha i allefall, og gjerne flere!

      Slett

Bloggarkiv