mandag 12. desember 2016

Man lærer stadig noe nytt


Jeg er på utkikk etter ny renseserie til ansiktet, så i går, på søndagsåpent før jul (eller i Tøcksfors er det jo alltid søndagsåpent da) bestemte jeg meg for å se om jeg kunne finne noe nytt.
Jeg kom over et lite sånt reisekit for voksen hud, fairtrade faktisk, og bestemte meg for å teste den ut. Bra pris var det også på denne praktiske prøvepakken. Glad og fornøyd fikk jeg unna meg resten av utretningene og dro hjem til fotball og Farmen. Mellom disse to nevnte programmene skulle serien testes og det var da jeg fikk denne ubehagelige opplevelsen eller lærdommen. Det luktet oppkast av rensekremen. Faktisk så mye at jeg brakk meg og fikk ikke vasket kremen av fort nok. Eller godt nok for den sakens skyld. Lukta hang ved lenge, men forsvant heldigvis litt ut i Farmen.
Jeg luktet på tuben igjen før jeg la meg, men syntes ikke det luktet sånn av den så bestemte meg for å gi den nok et forsøk i dag tidlig. Men det som kom ut av tuben luktet like ille som i går. :(

Ringte forretningen. Og damen ble ikke veldig overrasket så vidt jeg kunne forstå. Hun hadde nemlig forklaringen!
Produkter som ikke inneholder parabener kan få en annen lukt, men jeg skulle selvfølgelig få et nytt produkt. Så får en håpe at det var min det var feil på og at den neste lukter blomster eller noe annet snadder. I hvertfall alt annet enn spy. Og jeg lærte to ting i dag. En; uten parabener risikerer man spylukt på kremer. Og nummer to; at jeg aldri kommer å kjøpe noe i kremer eller annet uten parabener i normal størrelse.



2 kommentarer:

  1. Produkter uten parfyme lukter ofte litt hestelim-aktig også. Du blir vant til det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette luktet spy, jeg har fått byttet den så får vi se om den nye lukter bedre.Og denne lukten ville jeg aldri blitt vant til.

      Slett

Bloggarkiv