torsdag 27. september 2018

En dag uten trening

…. er det en dag uten mening?

Det sies så og akkurat nå er jeg tilbøyelig til å være enig, litt sånn smårastløs og stresset over at jeg i går kveld bestemte meg for å sove lenger og la løpeturen i dag utgå. Enda jeg vet at jeg skal gå masse, også i dag, så føles det plutselig ikke så greit og ikke ha jogget først.

Jeg trener ikke hver dag, jeg trener ganske mye mindre enn før faktisk nå da styrketreningen er blitt mer eller mindre en sagablott (sånne små skippertak innimellom som ikke gir så mye annet enn litt bedre samvittighet) og jeg har kun løpingen igjen, men jeg har gjort det til en (god) vane å løpe på morgenen på ukens hverdager, før jobb, fordi jeg synes det gir en god start på arbeidsdagen og dagen forøvrig. En slags restart av hjernen liksom.
Men av og til blir behovet for en time mer søvn stort, større enn behovet for denne ene løpeturen, og da forfølger rastløsheten meg gjennom dagen. Selv om det var planlagt treningsfri. :)

Vel, i morgen er jeg oppe før fuglene igjen og tar mine kilometere før jobb, vær du sikker!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv