tirsdag 29. september 2009

Tidlig vinter

Javel, vinteren kom sikkert overraskende på mange, det er fortsatt september og lenge til vinteren skal overta for høsten, men snøen kom den enkelte steder sist døgn og jeg lar meg provosere av at menneskeliv gikk tapt på såpeføre - igjen- i Oppland.
I Aftenposten kan man i dag lese at veien ikke var strødd, at det ikke uansett hadde hatt noen hensikt siden snøen lavet ned, men fortsatt mener jeg at det ikke er unnskyldning for ustrødde veier. Få ut mannskapet og trygg veiene!!!

Jeg og min familie har opplevd det, andre har opplevd det og en tenker, la det aldri skje igjen. Ikke la liv gå tapt på grunn av manglende salting/strøing av vinterveier. Snart er det sju år siden min far ble drept på usaltet vei, som på den tiden av døgnet burde vært saltet for lengst. Og i dag morges skjedde det igjen, i vinterfylket Oppland. Nå er vinteren på en måte erklært åpen, alt kan skje i et lite stykke Norge som det så fint heter i Freiareklamen. Så jeg håper at rette vedkommende heretter er beredt, både i Oppland og resten av Norge.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3293968.ece

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv