søndag 11. oktober 2009

Jeg drepte et dyr

På vei hjem fra en venninne nå for litt siden drepte jeg et dyr. Brått var det foran hjulene og jeg hadde ingen sjanse til å unngå det, og ganske riktig, da jeg fikk snudd og kjørt tilbake lå den lille skrotten på veien, død. Og si at det så ut som den sov er å overdrive, jeg så veldig godt at denne minken eller hva det var aldri mer ville våkne. Men å kjøre videre og la den ligge der var heller ikke aktuelt så mens kvalmebølgene red meg forsøkte jeg, ja, jeg gjorde virkelig det, å få den ut av veien. Jeg greide ikke. Men jeg greide heller ikke å kjøre videre og håpet at noen billister forbarmet seg over hjelpesløse meg. Heldigvis var det tilslutt en som stoppet og fikk lagt dyret i grøfta, men jeg greier ikke helt å glemme tanken på at jeg faktisk drepte det lille uskyldige dyret. Håper aldri jeg opplever det igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv