tirsdag 22. desember 2009

Hvit jul


Sånn, da er det juleferie :)
Jobben er unnagjort og jeg har noen dager fri, noen dager jeg skal bruke sammen med kjæresten min før jeg må hjem og på jobb igjen og ungene kommer hjem.

Før jeg reiser har jeg planlagt julefrokost med ungene i morgen tidlig, forsøkte og invitere til gløggkos nå og datteren kom, men sønnen glimret med sitt fravær. Nå er gløggkjelen tom, pepperkakeboksen snart tom og det er en deilig julestemning her.

Jeg har skyhøye forventninger til denne jula, og for første gang på mange år virkelig gleder jeg meg. Jeg gleder meg til juleaften sammen med Roar rett og slett, uten at noen andre trenger å føle seg forbigått av den grunn, men jeg har de siste ti årene valgt å feire annenhver jul alene, nå er den tanken helt fjern. Jeg er overbevist om at det blir like koselig å være sammen med han og moren på julekvelden som det er å være sammen med ungene og min familie når jeg er det. Men i år er ungene hos pappa'n sin og det er ikke noen grunn til at jeg skal sitte hjemme alene og savne dem og tenke at jula er for ungene, ikke sant? Den er for meg og, meg og Roar. Vår første jul!

Julehabitten er funnet fram og jeg gleder meg som en unge, rett og slett.

Ønsker alle en deilig jul 2009.

2 kommentarer:

  1. ja kjære detta blir vår første og sikkert itte siste jul i sammen nei....j har pynte buska og lagt pakkene i rad og rekke,,gleder meg til du kommer sidsel mi..kyss

    SvarSlett
  2. Kjære Sidsel!!
    Ønsker deg og Roar en riktig god jul.
    Kos dere så snakkes vi når sålangt kommer.
    Juleklemmer fra Tone

    SvarSlett

Bloggarkiv