tirsdag 22. juni 2010

Avslutning 2


Da er begge ungene ferdige med skolen for denne gang. I går var det min datter som skulle ta avskjed med medelever, lærere og skole.
Det var både vakkert og vemodig, tårene trillet og trillet, det er trist å tenke på at tiden har flydd fra en, nå har jeg ikke lenger små unger. Med unger med tre års mellomrom har jeg på en eller annen måte hatt mange medforeldre som har fulgt en hele veien, men nå er det over for de fleste av dem også siden jeg vet at ungene våre ikke har valgt samme retning neste år. Men det vil komme nye, nye venner og nye klassekamerater. Og egentlig så er det greit nå, det har vært mange jenteintriger og til tider har det vært nokså slitsomt å være mor til en jente på ungdomsskoletrinnet.


Bunad og dresskledde 16 åringer tok farvel med lærere og hverandre i går kveld,men i kveld skal de samles en siste gang for å avslutte 10 års skolegang uten lærere og foreldre tilstede. Jeg kan kanskje kalles naiv, men jeg føler meg ganske trygg på at min datter i kveld ikke vil gjøre noe som hun ikke kan stå inne for. At hun har fått litt skittkasting fordi hun har tatt et standpunkt til det med å drikke, jeg vet at min snart 16 årige datter ikke vil bukke under for noe gruppepress. For hun har faktisk blitt en moden og fornuftig tenåring, med egne meninger og meningers mot. Jeg er veldig stolt av henne. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv