mandag 2. august 2010

Mums garden


Litt inspirert av min søster hageblogg, I en skog - i en hage, http://veimot.blogspot.com/ bestemte jeg meg for at mitt hagearbeid i dag skulle få noen ord i min blogg.

I går gikk jeg nemlig til innkjøp av elektrisk hekksaks for å gyve på hekken som har stått urørt i alle de årene jeg har bodd her - og kanskje i noen år før den tid også. I går bare testet jeg den før jeg overlot det videre arbeidet til Roar. Han tok hele den ene siden mot naboens åker i går, i dag var det min tur.


Men hekken er høy, den er lang, og den er ganske blitt ganske dyp, så mens svetten haglet, hendene skalv som på en 100åring og sola tryglet meg om å heller legge meg i solseika tok jeg en sjefsavgjørelse og bestemte at dette er arbeid man bruker flere dager på.
Hekken står der i morgen også den. Og kaffekoppen i humlekroken var så velfortjent.
Har forresten funnet en positiv ting med humla mi da:
den kan brukes som dørholder!

På vei inn tømte jeg
- dette var ikke fra i går, men dagen før, nå håper vi det blir noen dager med SOL.

2 kommentarer:

  1. flink gartner gitt....skal nok få fiksa den før vinteren.....nuss

    SvarSlett
  2. Det er det fine med hekker. De går ingen steder...
    He he, så var det da NOE positivt med den h... humla, også

    SvarSlett

Bloggarkiv