tirsdag 10. januar 2012

Forskjellen

En vei, (riksvei 115), to kommuner - to fylker.

Med gårsdagens snøfall kommer forskjellene mellom kommunene eller er det fylkene, tydelig fram igjen. Jeg må bare innse at jeg rett og slett bor i feil kommune, en kan ikke bare si at jeg har bosatt meg i utkantkommune, for det er da visserligen Trøgstad kommune også, den jeg kjører inn i da jeg kommer over i nytt fylke.

La gå, i dag var det smal vintervei på Akershussiden, med snø og sikkert helt greit å kjøre, men jeg greier ikke helt å glede meg over det når jeg opplever forskjellen så veldig sterkt når jeg kommer meg over til Østfold. Der hadde de etter å ha brøytet i går også saltet, så veien så omtrent ut som på sommeren :) og det er jo så godt å komme til disse saltede veiene. Om jeg ikke akkurat blir King of the Road så blir jeg i det minste litt tøffere og mindre plagsom for andre.



Vinteren får vi ikke gjort noe med, men jeg mener bestemt at det bør legges mer penger i vedlikeholdet av vinterveiene, og jeg kommer sikkert til å gjenta meg selv her til det kjedsommelige. Dog satser jeg på at dette var den siste på denne siden av vinteren. Vi er jo allerede langt ut i januar og det er da ikke så mye igjen av vinteren :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv