onsdag 6. februar 2013

Utmattet

Jeg er helt ute av fokus om dagen. Jeg går fra det ene til det andre. Mye mer enn vanlig, jeg holder på med en ting, går vekk og begynner med noe helt annet. Jeg gikk for å finne fram skitøy og begynte, plutselig brettet jeg tøy en stund, før jeg endevendte puffen i gangen, etter hva? Det aner jeg egentlig ikke. Så satt jeg her igjen, og lurte på hva jeg holdt på med. Men kjente intense smerter i korsryggen og tenkte at jeg fikk ta pillene som virker på ryggen for å orke og holde ut på jobben i kveld, og hva har jeg med meg ut igjen i stua? Mat. Tablettene, nei, det glemte jeg.

Tilbake til skiutstyret en stund, men ender opp med å henge opp tøy fra vaskemaskinen som jeg oppdaget at jeg hadde satt på før jeg stakk ut på løpetur. Løpetur og løpetur, det går jo bare saktere og saktere nå. Det eneste som gjør at jeg fortsetter å løpe er rett og slett siste rest av trass. Men selv ikke trasset gjør at jeg denne uka greier mine to fastsatte mil, ikke på vilkår, til det har jeg litt for tett timeplan, lange og mange ekstravakter denne uka, i tillegg til totalt fraværende guts.

Jeg går bare rundt meg sjøl, og kjenner stresset i kroppen. Ikke er jeg spesielt glad heller merker jeg, akkurat nå er det bare å komme seg fra en dag til neste for å komme nærmere en dag jeg kan sove lenge. Selv om jeg ikke greier det når anledningen byr seg. Da tæres jeg opp av stresset og alt som må/burde/skulle/kunne gjøres.

Jeg er inne i en ond sirkel nå føler jeg, og prøver å finne årsaken. Bestilt blodprøve for å sjekke nivået av b12, for forhåpentligvis er det så enkelt som det. Selv om det er et styr med sprøytene jeg eventuelt må ta.

Lånt hos: http://bitavkake.files.wordpress.com

2 kommentarer:

  1. Lykke til
    Det blir nok bedre skal du se
    Alle har vi våre nedturer og etter regn kommer sol...

    SvarSlett

Bloggarkiv