torsdag 20. mars 2014

Liker ikke

I kveld på vei hjem fra jobb møtte jeg tre biler som alle blunket med lysene. Hm, hvorfor det mon tro. Er det elg i veien, eller rådyr kanskje? Jeg kjørte et godt stykke, saktere nå, før jeg oppdaget hvorfor jeg var blitt varslet. En enorm furu hadde blåst over ende og lå over veien. Det stod biler på begge sider av treet og bilen foran meg snudde i veien, noe jeg også tenkte jeg fikk gjøre, men den veien er ikke så bred, og mørkt var det og bilen bak meg stod kanskje litt nærme, så jeg feiget ut. Sjåføren i bilen bak tilbød seg å snu for meg, og selvfølgelig sa jeg ja. Men så kom det heldigvis noen med motorsag og fikk fjernet hele faenskapet. Jeg kunne kjøre videre og ikke hadde jeg tapt så mye på det heller.
Men selvfølgelig begynte jeg å tenke på hvordan det i verste fall kunne se ut her hjemme. Jeg har fremdeles garasjetaket som flakset avgårde friskt i minne. Jeg kjente at jeg gruet meg mer og mer, helt til jeg kom til neste varseltrekant, et nytt tre stengte veien. Her var det heldigvis mulig å kjøre gjennom et gårdstun selv om jeg ikke forstod hvor det var sånn med det samme. Litt flaut det da, siden vi en gang bodde på nabogården... Men jeg kom  meg hjem og så vidt jeg kunne se så er det ingen synlige ødeleggelser her, takk og lov. Jeg kan senke skuldrene og håpe at det løyer til jeg skal ut og løpe i morgen selv om det akkurat nå virker lite sannsynlig.

Ønsker alle sammen en riktig god natt i blåsten!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv