mandag 24. mars 2014

Gurkemeie

For noen uker siden fikk jeg så vondt i hoftekammen at jeg nesten ikke orket å løpe. Jeg måtte ty til sterkere smertestillende for å klare og løpe. Vet at det fort kunne
bli en ond sirkel, men eneste utvei når alternativet ikke er å kutte ut eller ned på løpingen.

Helt tilfeldig leste jeg om gurkemeiekapsler som skulle være så bra mot så mye, blant annet betennelser og høyt kolesterol, og siden jeg regnet med at det var en betennelse jeg hadde fått i hoftekamme, bestemte jeg meg for å prøve dette vidundermiddelet.
På apoteket ble jeg anbefalt og kjøpe krydderet, mye billigere og like bra.
Leste meg litt opp og fant ut at jeg skulle begynne i det små og øke mengden etterhvert. Nå er jeg oppe i den liten teskje! Siden jeg tar eplesidereddik om morgenen fant jeg ut at det ene vonde kunne slå det andre vonde i hjel så blandet alt like godt sammen, for spesielt godt smaker det ikke sånn alene.

Nå har det gått noen uker siden jeg startet, Og sakte, men sikkert har hoftekammen blitt bra, selv med løping, men uten smertestillende. Lyskestrekken er også blitt borte, og kan hende det er av samme grunn.

Nå har jeg lest at gurkemeie også kan virke slankende, brukt som krydder i mat vil  det kunne hindre fettopptaket, så kanskje jeg skal øke bruken til også å gjelde i matveien, for at gurkemeie har kommet for og bli hos meg, det er det ingen tvil om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv