tirsdag 3. juni 2014

Ingen bok i dag

Jeg var så sikker på at jeg slengte boka mi ned i veska før jeg reiste på jobb, men den gang ei. Så i dag blir det ikke noe boklesing.
Og nå som jeg begynner å nærme meg slutten på trilogien til Eriksson og Sundquist som begynte med boka Kråkejenta,  og som jeg ikke visste var en av tre bøker når jeg begynte. Da jeg fant ut det startet jakten på de to siste og jeg fikk bestilt begge på en nettbokhandlel, bok tre, Pythias anvisninger kom fort, veldig fort, før jeg var ferdig med Kråkejenta, faktisk. Og det lovet jo bra. Jeg så for meg at jeg bare kunne starte på neste bok umiddelbart, men den gang ei. Bok nummer to, Hungerilden, lot vente på seg. Lenge, lenge, lenge.
 Jeg rakk og lese både sju og åtte bøker før jeg kom over den andre boka i en bokhandel (Libris) her på Bjørkelangen, billigere enn den jeg hadde bestilt var den også og tilgjengelig der og da!! Gleden over å ha boka i hende var stor, og spenningen i boka vokste og jeg leste fort, fort, jeg leste i hvert ledige sekund, for den fenget like mye som den første. Bok to ble ferdig og det var bare å kaste seg over den siste boka, nå er det snart slutt og jeg leser når jeg spiser, når jeg skal sove, når det er rolig på jobb, når jeg pusser tenner, og det er vel der boka er nå. På badet hjemme, og ikke i veska som jeg trodde.

Jaja, jeg forlenger jo boka litt da, og selv om jeg vet hvem den ene morderen er nå, så har jeg ikke klart å skjønne hvem andre som myrder i bøkene.... Eller, jeg tror jeg vet, men så er det så opplagt at det neppe er sånn. Så da er det bare å fortsette å lese i spenning og ønske at det ikke snart var slutt.

Trilogien anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv