lørdag 20. juni 2015

Service på bilen

Som eier av en forholdsvis ny bil har jeg for første gang hatt sånn ordentlig service på bilen. Sånn man må ha for å få stempel i serviceheftet. Før har servicene blitt tatt når noe holder på å ryke på bilen og har gitt ulyder, eller har røket. Da har det blitt fikset og ferdig med det. Sier ikke at alle gjør det på den måten, men sånn har mitt bilhold vært, inntil nå.

Så på torsdag var det storservice på min lille sorte. I tillegg ble noen pærer byttet ut, vinduspussere og en 15 cm lang spiker dratt ut av dekket!! Hvordan den ar havnet der, vet jeg ikke, men såpass forstår jeg at jeg ikke skulle ha kjørt så mye lenger før jeg hadde måttet funnet ut av hvordan mitt manglende reservedekk fungerer.... To dager før servicen ble jeg spurt om jeg visste hvordan jeg gjorde det om jeg punkterte. Nei, det gjør jeg ikke, svarte jeg og fikk en forklaring som gikk inn det ene øret og ut det andre....  Men min personlige katastrofe som det ville blitt med punktert dekk og et reservedekk på boks ble heldigvis oppdaget på servicen denne gangen! Puh!

Spikeren som satt i dekket mitt som snart ville tatt både dekk og felg....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv