mandag 7. september 2015

Aldri helt uthvilt



Jeg har blitt flink til å komme meg i seng på kvelden. Gjerne en times tid før midnatt, selv om jeg aldri sovner da. 
Vet jeg burde finne fram igjen en gammeldags vekkerklokke og legge mobilen igjen på stua, for når jeg vel er i seng så starter surfingen på telefonen. Det er alltid så mye som må sjekkes opp, meldinger som skal svares på, en ubesvart snap, nye hendelser på Facebook osv osv. Og klokka den tikker og går og vips så er klokka en time over midnatt. Da har jeg gjerne duppet litt og er like spent hver gang jeg titter på siste side jeg var inne og sovnet med. Ofte Facebook, har jeg trykket liker på noe i svime, sendt noen venneforespørsler eller dummet meg ut på annen måte? Som regel går det heldigvis bra, men når jeg kvikner til så er det ny runde på nett før fornuften sier stopp. Heldigvis har jeg ingen problemer med å sovne, men jeg sover hverken godt eller lenge, enten er det hoftesmertene eller katta som vekker meg, og hver gang er det en liten tur innom telefonen. 

Utrolig nok våkner jeg også før vekkerklokka ringer, men jeg er langt fra uthvilt- snarere tvert i mot. Det er ingen kamp om å stå opp/ikke stå opp, jeg vet jeg må opp, men det er tungt når fokuset blir på når jeg kan legge meg igjen....

Våkner gjerne litt utover dagen, men formiddagene er grusomme når en er så trøtt som jeg for eksempel er nå.... 😴

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv