søndag 1. mai 2016

Det er vår, og det spirer og gror

Vi har bladd om kalenderbladet til mai i dag. Det er 1. mai og våren har hatt litt startvansker, men nå kommer den nok i gang snart.

Det spirer og gror, noen sier de merker at pollensesongen er rett rundt hjørnet. Og jeg, jeg konstaterer at min psoriasis har våknet til liv. Små flekker er i ferd med å vokse frem på hendene og albuene nå i første omgang. En liten prikk her, en enda mindre prikk der, og en litt større flekk forteller meg at denne sommeren neppe vil bli annerledes enn sist år, eller årene før der. Det er som det skal være. Jeg tror ikke jeg ha spesielt lysømfintlig hud, men 5-10%  av mennesker med psoriasis blir verre av sol. Og jeg er en av dem. Eller jeg trenger ikke sol for å få oppblomstring, det holder at det blir mai på kalenderen...Som nå. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv