onsdag 25. mai 2016

Lønnsom investering

Da jeg var ung, altså mye yngre enn nå, var det noen, jeg husker tydeligvis ikke hvem, som hadde Sodastream. Jeg tror kanhende at misunnelsen var like stor som ønsket om å eie en maken, for noe bedre tror jeg ikke fantes akkurat da. Egen brusmaskin, hvilke drøm det måtte være.

Ønsket og misunnelsen gikk nok over, som med mye annet var det muligens noe man hadde, brukte og så puttet det vekk i et skap. Men for noen år siden begynte disse brusmaskinene og komme i butikkene igjen og drømmen og ønsket våknet på nytt. Ikke var de spesielt dyre eller, men noe har holdt meg igjen. Trenger jeg egentlig en brusmaskin, for eksempel, har blitt siste spørsmål i saken og så har jeg glemt det hele til neste gang jeg kom over en sånn anretning.

For noen uker siden seiret ønsket over fornuft. Og jeg kunne reise hjem med min egen brusmaskin. Billig var den, helt til jeg skulle ha med noen kullsyrepatroner, men det er som jeg skjønte panten som koster så neste gang blir det billig når jeg bare trenger å bytte disse inn i nye. Og jeg har vel aldri drukket så mye vann noen gang som nå da jeg kan lage meg kullsyrevann når det måtte passe.

Har også prøvd med smakstilsetnig, energidrikk og Dr. Pepper, funker det også, bare man gjør det riktig, og har i tilsetningen etterpå ( før bruser det noe alldeles for j... og leste jo ikke bruksanvisningen, men noen sa det, takk Martine).

Men tross alt, det er nok sunnere med vann enn disse "brussmakene" og nå drikker jeg faktisk mer vann og mindre brus. tviler dog på at jeg hadde drukket så mye vann om jeg hadde måttet kjøpe kullsyrevann, men jeg tenker at dette uansett har vært en klok investering, og så får vi se da, om den havner i et skap etterhvert eller kommer til å bli jevnlig brukt også i framtiden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv