torsdag 21. juli 2016

En sang på hjernen

Hvor mange har ikke opplevd å få en strofe av en sang på hjernen? Som regel går det over, i hvertfall i løpet av en dag, ikke sant?
Jeg har hørt at det skal hjelpe å tygge tyggegummi når dette skjer, men jeg har ikke prøvd det nå, og kanskje det er derfor jeg fremdeles har denne sangen på hjernen, nå en ukes tid etter at jeg hørte den?
Jeg våkner med den ene strofa i hodet flere ganger om natten og den er der da jeg våkner om morgenen, og med både jevne og ujevne øyeblikk kommer den i løpet av dagen. Og det er det siste som surrer i hodet mitt før jeg sovner.

Bevare meg vel, sangen er artig den, men kanskje ikke den samme strofa hele tiden? Om igjen, og omigjen.

Og hvilke strofe er det som har festet seg? " For det vil alltid komma en kar i fra Mengshol.

Kanskje den blir borte nå? Jeg håper det.

Bildet er lånt herfra



Vi dreit øss ut no helt forferdelig en gong bort på mengshol
Vi var på fæst, og erte på øss hele bygda bortpå der.
Men uansett å hen vi reiser...

Så vil det alltid kommå en ifrå Mengshoel
Ja det vil alltid vara en ifrå Mengshoel
En diger hardhaus som vil krangle og sløss
Og vi som bære morer øss

Dreg vi på fest, en plass på Bøverbru hell langt oppi Kolbu
Og får litt drag på pene damer som vil tala litt ved øss
Men i en krok ned ved dassen.

Der vil det alltid stå en kar ifra Mengshoel
Ja det vil alltid kommå en ifrå Mengshoel
En diger hardhaus som vil krangle og sløss
Og vi som bære morer øss

Folk læs i blar om kjente popstjerner med rikdom og suksess
Glitter og stas der ælle vasser rundt i evig lykkerus
Men ingen veit den hele sannhet...

At det vil det alltid kommå en ifra Mengshoel
Ja det vil alltid kommå en ifrå Mengshoel
En diger hardhaus som vil krangle og sløss

For det vil det alltid kommå en ifra Mengshoel
Ja det vil alltid kommå en ifrå Mengshoel
En smellfeit næsning som vil krangle og sløss
Og vi som bære morer øss



0 FavoritesShare

2 kommentarer:

  1. Hør på hele sangen og Finn teksten og syng med, da skal den forsvinne..

    SvarSlett
    Svar
    1. Når du sier det så har jeg ikke tenkt på den siden jeg hørte på og sang den i forbindelse med at jeg skrev dette.

      Slett

Bloggarkiv