fredag 25. november 2016

Vræææææl

Jeg tok helgevasken i går. Den siste finishen før jula skulle på plass i heimen. Jeg gjorde det liksom litt grundigere. I kriker og kroker. Selv trappenedgangen til kjelleren fikk en omgang med støvsugeren. Der har det vært mye mus i høst, og med min fobi for mus har jeg benyttet gift. Jeg har jo en slags underlig oppfatning av mus. Jeg rett og slett hater dyrene, men synes dessverre de samtidig er veldig søte. Derfor vil jeg helst ikke ha noen befatning med disse skadedyrene. Ikke levende, ikke døde. Musefeller er derfor ikke min greie. De må dø og jeg skal helst aldri se noe til dem.

Dessverre har jeg funnet noen døde mus i kjelleren. Der ødeleggelsene etter dem har vært enorme etter at huset ble uten katt. Jeg har sett noen levende i trappenedgangen og visst at den maten de har spist har ledet dem til deres siste time, samtidig har jeg vært sikker på at de går ut for å dø.

Vel, tilbake til støvsugingen. Jeg så noe som lignet sånn typ ull, gråsvart ull til å lage bol med. Jeg tittet opp og prøvde å finne ut hva musa kunne ha spist på og ødelagt, men fant ikke ut hvor det kom fra. Jeg hentet sågar lommelykt for å se skikkelig uten at jeg fikk noe forklaring på hva det kom fra, før jeg satte støvsugeren ned for å "svoppe" det inn i posen. Denne gråsvarte ullbiten satte seg derimot fast i munnstykket og impulsivt snur jeg støvsugerrøret og fjerner det som hindrer meg i å gjøre ferdig jobben. For sent, altfor sent innser jeg at denne gråsvarte ullkladden ikke er ull, men en død mus!! Jeg tok på en død mus, med bare hendene. Alle som er litt over middels redd mus skjønner og vet sikkert reaksjonen min. Hadde jeg hatt på pulsbånd ville jeg kunne registrert skyhøy puls der jeg stod med sprikende fingre og skrek mens grøssende gikk gjennom kroppen. Jeg rakk og å tenke jeg må ha ny støvsuger. Etter at avverket ble fjernet spritet jeg det meste og fikk gjort meg ferdig, men dæven for en skrekkopplevelse som jeg kommer til å ha med meg hver gang jeg støvsuger heretter.


Noe bilde ble det ikke i dette innlegget....grøss....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv