lørdag 17. februar 2018

Farvel NAV, farvel dagpenger.....

.......jeg har fått jobb!!

Sitter her med siste meldekort, og der det skal krysses av for om jeg fortsatt ønsker å stå som arbeidssøker de neste to ukene, skal det hakes av på NEI! Jeg har jobbet fullt de siste ukene, både på stedet jeg snart forlater og det nye jeg skal gå inn og jeg har ikke krav på noen dagpenger for siste periode :)

Hvilken befriende tanke, hvilke deilig ting å gjøre.

Etter at jeg måtte gå ned på halv stilling har mye av dagen bestått av å tråle finn.no, nav og rekrutteringsbyråer etter jobb, skrive søknader, fikse på CV, legge inn nevnte CV på utallige jobbsøkersider og vente, vente på svar. Jeg har ikke lenger tall på hvor mange søknader jeg har skrevet siden begynnelsen av september, men jeg tror jeg kun har fått tre eller fire avslag, uten å kommentere det noe nærmere....

Gleden ved og endelig komme på intervju var derfor stor, og når jeg forstod at jobben ble min, enda større. Lykkefølelsen det ga når noen hadde tro på meg og hadde tro på at jeg ville prestere løftet selvfølelsen flere hakk og selv om jeg trengte litt tid på å finne ut om jeg skulle satse så var jeg vel egentlig aldri i tvil.

Jobben jeg har hatt i nesten fem år er snart historie, men jeg skal ta med meg det jeg har lært og gå videre.
Jeg har blitt kjent med mange nye mennesker, ikke minst kjæresten min. Og av den grunn ville jeg  aldri vært disse årene foruten, de har gitt meg mye, og muligens lært meg enda mer, om  meg selv og andre.

Men nå er det farvel til dagpenger og nav, til jobben, faste kunder og tilfeldige kunder, nå venter nye utfordringer og jeg gleder meg til å ta fatt for alvor fra 1.mars.


Siste meldekort er sendt!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv