onsdag 14. februar 2018

Etter at jeg begynte å reise innover på morgenen har jeg fått føle på kroppen, eller i allefall sjela, hva køen ned mot Fetsundbrua betyr. 

Jeg har vært veldig heldig og ikke trengt å bekymre meg for den tidligere. Har jeg fått noen avtaler innafor har jeg forsøkt å legge dem til tider etter rushet og om det ikke har gått an, har jeg beregnet så god margin at det ikke har hatt noe å si. Selv om jeg er av den oppfatning at man ikke skulle behøve å kalkulere inn en time ekstra for å komme tidsnok på jobb eller til avtaler, rett og slett fordi tiden er dyrebar for de aller fleste. 

Ny Glommakrysning er et tilbakevendende tema og det er også det eneste som kan gjøre reisen over Fetsundbrua for de som kommer fra Aurskog-Høland og Indre Østfold til en litt mer behagelig opplevelse. 

Jeg vil om kort tid være en av dem som står i denne køen hver dag, med buss og jeg kjenner alt nå, etter noen prøvedager at dette ikke er optimalt, selv om jeg har god tid til å rekke det jeg skal, men bare fordi jeg tar «riktig» buss, altså den med sikkerhetsmargin for å være sikker på å komme tidsnok. 

Det løser seg opp etter Fetsundbrua og bra er det, men hjem så står det forbasket like stille opp mot brua den andre veien, kanskje ikke like tregt som på morgenen (kanskje litt avhengig av når på ettermiddagen en kommer dit) men forbasket er det. Når en vil hjem og slenge beina på bordet. 

Lurer på om jeg noensinne får oppleve at dette problemet løser deg, det har tatt alt for lang tid allerede og ingenting er vel heller klart. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv