tirsdag 17. november 2009

Barnetroen

I går kveld, eller i natt, da jeg hadde lagt meg ble jeg som så mange ganger før ligge å tenke igjennom dagen før jeg kjente søvnen kom snikende. Jeg tenkte på gjensynet med arbeidsplassen min en uke etter at jeg sluttet og attesten jeg fikk derfra. Og jeg tenkte på forglemmelsen av innbetaling for russeutstyr til sønnen min, og om jeg burde mast mer, jeg tenkte på hemmeligheten min, julegaver, ungene og kjæresten min. Og som alltid sendte jeg en godnatthilsen til faren min der han er. I det jeg la meg til rette for å sove falt det en sang ned i hodet på meg. Sangen vi, de to eldste søstrene mine og jeg, sang på senga før vi sovnet da vi var små, og som jeg en tid sang sammen med mine unger før de skulle sove. "Kjære Gud jeg har det godt" kom liksom av seg sjøl. Uten at jeg tenkte på det eller noe. Og den ville liksom ikke stoppe før de nvar ferdig, selv det som jeg tror søstrene mine og jeg slengte på til slutt var med.
Men jeg har det bra, og selv om jeg i dag ikke tror at det er nevnte person som styrer så kanskje det er greit å kunne takke noen?

Våknet ikke i dag og var nyreligiøs, sangen var vel egentlig glemt, kom bare på den igjen nå da jeg satte meg her, etter å ha betalt russepakken til sønnen, etter en telefon til de som solgte pakken, noen dager for sent, men forhåpentligvis "tidsnok" allikevel. Vi krysser fingre for det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv