mandag 23. november 2009

Zove mer

I dag tidlig; jeg var oppe før klokkene ringte! Og hvem vekket meg før disse ekle klokkene, jo, den eldste av mine to håpefulle var oppe før hanen gol i dag og som den gode sønn han er vekket han sin mor omtrent på den tida han tror jeg står opp. Nå har ikke han noen forutsetninger for å vite omtrent når jeg står opp, siden han bestandig er sist oppe her og det sånn at han omtrent akkurat rekker skolebussen, men tanken var god. Og jeg var oppe og våken klokka sju. Våken, det kan jeg takke kjære Roar for, som i går kveld sa natta tidlig, sånn ca rundt midnatt, og siden dagens oppdrag da var utført kunne selv jeg tusle i seng og faktisk sove i nesten sju timer! Bare avbrutt av et ørlite slag i panna av katten klokka fem som ville ut, og bankingen på vinduet tre kvarter senere når katten ville inn har jeg hatt en deilig lang natts søvn. Hvorfor gjør jeg ikke dette hver kveld???

Men, siden det nå er noen timer til jeg skal på jobb og siden jeg faktisk ble nødt om å ta noen piller for ryggen etter å ha sortert skittentøy så tror jeg at jeg skal sove litt mer. Jeg har satt både oppvaskmaskin og vaskemaskin i arbeid og har derfor noe å ta tak i da jeg står opp igjen, enda mer opplagt og forhåpentligvis uten noen smerter i ryggen. Men i mens sover jeg litt til, bare sånn av gammel vane....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv