torsdag 4. august 2016

Aldri mer

Denne teknologien. Aldri mer trenger jeg og lese av strømmåleren min!
Nest siste dag av ferien var det dags for vekkerklokka igjen da det skulle komme noen og bytte ut måleren i sikringsskapet mitt. Mellom 07.30 og 09.30 var vedkommende ventet, og hadde ikke verdens best margin med klokke som ringte ti på halv åtte. Men innrømmer at det eneste som stod i hodet på meg akkurat da og særlig når jeg så ut på været var og få sove mer.

Jeg rakk og kaste på meg klærne fra i går, lage en kaffekopp og åpne laptopen, inne på kjøkkenet for å ha oversikten når vedkommende dukket opp. Syntes jeg hørte noe banking før halv åtte, men så ingen utenfor mitt vindu ig egentlig ingen da jeg tittet ut i stua mot verandadøren heller....Merkelig, det var nesten så jeg trodde det spøkte her en liten stund, for Mons oppførte seg rart han og.
Vel tilbake på kjøkkenet banket det igjen og da stod det en lang, tynn og gulkledd elektriker utenfor verandadøra.
Dette var nok en med spesiell interesse for sikringsskap, for han mumlet fornøyd da han åpnet døra til herligheten.
-Perfekt, tror jeg han sa.
Måleren ble byttet ut på den tiden de hadde sagt det skulle ta, en halvtime og så var det gjort. Jeg glemte å drikke kaffen min da nettet nødvendivis forsvant med strømutkoblingen og er fremdeles like trøtt så jeg skal rett og slett unne meg en time til med søvn, før jeg står opp igjen og begynner å tenke på pakkingen til feriens happening, London og treningskamp mellom Liverpool og Barcelona på Wembley lørdag!

Ha en god torsdag!

Slik ser den ut, måleren i sikringsskapet som skal ta fra norges befolkning oppgaven med å lese av måleren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv