onsdag 6. januar 2010

Neglesprett

Jeg hadde egentlig glemt navnet og definitivt glemt åssen det føles. Men nå har jeg fått kjenne barndommens og postens neglesprett igjen, både på fingre og tær...Brr...to par ullvanter hjalp etterhvert litt, men strømpebukse, et par ullsokker og joggesko var ikke akkurat det rette skotøyet. Når sant skal sies er ikke å jobbe med ved noe vinterjobb eller, jeg er vant til at veden varmer flere ganger, men denne veden jeg fikk i dag den vil nok ikke varme mer enn denne ene gangen da den går opp i røyk.

Nå har det holdt seg jevnt kaldt i to uker her og snart så må det da slippe taket, i dag var det -28 da jeg stod opp, og jeg tror ikke det har vært over 22 minusgrader i dag. Selvfølgelig kunne det vært verre, jeg har hørt om steder med 41 blå i dag, og dit er det heldigvis enda et stykke igjen, men lell a gut. Nå er jeg sammen med mange andre lei vinteren, hvor er det blitt av den globale oppvarmingen? Jeg har i hvertfall ikke merket mye til den.

Så på tv2 nyhetene i dag at det var satt ny strømrekord det siste døgnet, nå synes jeg det er en rar rekord da, og rekorden har 05/06012010 liksom, men det er pinadø ikke rart det blir satt en sånn rekord. For regner med at de aller fleste i Norges land har tatt i bruk alt de har av elektriske varmekilder i tillegg til å fyre med ved der det er mulig. Nå skal jeg kun holde vedovnen i gang resten av kvelden, og håpe at tærne etterhvert tiner opp og får litt følelse igjen, ved har jeg i allefall nok av om dette ikke fortsetter til langt på vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv