lørdag 31. desember 2011

Nyttårsaften 2011

Så er nok et år gått, egentlig en merkelig skikk dette når jeg tenker meg om. Hvertfall det at man skal feire at det har gått et år, det gjør det jo hele tiden, ikke sant? I morgen da jeg legger meg har det også gått et år, eller?

Jeg fikk uventet fri i kveld, plutselig skulle jeg ikke på jobb liksom :) og dermed fikk jeg mye bedre tid til alt jeg skulle ha gjort før vakta mi skulle ha begynt. Planen var nemlig tidlig middag med ungene og Roarmin. Så fri var bra. Det var veldig godt, og jeg tror jeg ville fått det veldig travelt også om jeg skulle fått kalkunfileen klar før to. For aller første gang har jeg tilberedt kalkun og jeg må få lov å skryte litt av meg selv, det ble faktisk et særdeles velsmakende måltid. Med hjemmelaget fløtegratinerte poteter, saus som ikke smakte som kjøttkakesaus, waldorfsalat og grønnsaker. Skulle nesten tro jeg aldri hadde gjort annet. Og endelig fikk jeg brukt steketermometeret som jeg kjøpte på Ikea for leeeeeenge siden.Og som avga et flott varsel da kalkunfileeten hadde oppnådd riktig temperatur på 68 grader. Stilig. Den skal testes flere ganger på annen mat i det kommende året.

Desserten var også ikke så aller verst om skikkelig bortelaget. Sjokolademousse, nam nam.

Nå burde jeg muligens ha kommet med en oppsummering av året som gikk, men skal la det være, det har vært et vått år, men det har vært et bra år og jeg ser fram til fortsettelsen :)

Raketter har ikke vi, jeg er ikke tilhenger av å skyte penger opp i været, dessuten synes jeg det er skumle saker. Like greit å holde seg unna!

Med dette ønsker jeg alle et godt nytt 2012!

1 kommentar:

  1. 2011 året gikk fort...med tragedier ..uvær ...og mange gode minner heldivis...men en trist jul,for dem som mistet sine nære og kjære i året som har gått...men vi må ta vare på gode hendelser og vakre opplevelser..for har vi hatt mange av sidselmin...gid

    SvarSlett

Bloggarkiv