torsdag 12. april 2012

Katteluke?

Jeg er oppe og sitter og sløver. Det er faktisk min første arbeidsdag igjen etter påske om jeg da ser bort fra noen småoppdrag for avisen. Jeg har hatt en hel uke påskeferie og burde så absolutt ha samlet masse nye krefter og vært klar for ny dyst.

Men sånn er det faktisk ikke. Jeg er sliten og merker vel strengt tatt ikke den virkningen av b12 sprøytene jeg har tatt, enda står det igjen to, så det er enda lov å håpe.

Dog er det nattens mange våkestunder som nok tar fra meg overskuddet. I går var fant jeg ikke glede ved noenting når jeg stod opp, jeg fikk riktignok karret meg ut på en joggetur, men selv det var tungt og for første gang siden jeg begynte å få dreis på joggingen, rett og slett tvang jeg meg fram.Men med nye sko og uten polstret storetå da. :)




Jeg begynner å tro at en av løsningene for manglende nattesøvn er katteluke. Minst to eller tre av nattens våkestunder er fordi katten skal inn, eller ut og så inn igjen. Når jeg i tillegg våkner av ting jeg ikke vet hva er så blir det i løpet av en natt mange ganger og de fleste gangene blir jeg liggende lenge før jeg sovner igjen. Litt fordi jeg vet at snart skal Mons inn eller ut igjen og, da er det greit og ikke ha sovnet helt igjen, ikke sant?

Andre årsaker til at det føles veldig tungt å skulle på jobb igjen er kanskje jeg rett og slett har hatt for lang fri? Jeg vet ikke, jeg gelder meg ikke veldig til å dra dit senere i dag i hvertfall, og vite at det er jobb resten av helgen...men jeg tror vel egentlig at det går, bare jeg kommer i gang. Det er vel ofte sånn etter ferier, er det ikke?

 I dag har jeg ihvertfall innvilget meg løpefri og gleder meg over at hodet gjerne ønsker en liten tur. Jeg tror det er sunt Ã¥ vente til i morgen nÃ¥. Har god tid før jobben da ogsÃ¥ selv om jeg skal ut Ã¥ ta en sprøyte tidlig pÃ¥ morran, kanskje derfor? :) Da er jeg bare nødt til Ã¥ stÃ¥ opp og vil være hjemme igjen før jeg sikkert hadde orket Ã¥ stÃ¥ opp om jeg ikke mÃ¥tte ut. Smart, ikke sant?

Nei, nå skal jeg forsøke å være litt husmor her før jobben, eller fortsette far i går, for jeg begynte, men greide aldri å fullføre. Men ved å gjøre litt hver dag så kommer en seg alltid i mål!

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv