mandag 17. desember 2012

Vendereis

Jeg våknet utrolig uthvilt etter en stille og rolig alenehelg. Forsøkte meg uten allergipille i går gjorde jeg også og sov hele natten uten å klø, med døren lukket for Mons.

Men er det ikke det ene, så er det ofte det andre. I dag var det det andre. Magen hadde bestemt seg for og ikke spille på lag i dag. Jeg bet tennene sammen og tenkte at dette skal vi ri av. Bare komme i gang med dagen så.... Enda jeg har hatt det så ofte nå at jeg vet at det ikke er sånn det fungerer. Det tar den tiden det tar og det vil bli verre enn det var, før det blir bedre. Det eneste som roer det litt er å få lagt seg på magen, gjerne sove, og så er det bedre når en står opp igjen. I allefall så mye bedre at en kan gå oppreist med bukselinningen lukket.

Jeg dro på jobb, sklei ned bakken mot hovedveien og pinglet meg av gårde, regnet god tid i dag på grunn av glatta. Magen ble verre og verre og jeg så meg tilslutt nødt til å kaste inn håndkle og ringe og melde meg sjuk når jeg følte akutt behov for å fjerne bilbeltet.

Så her sitter jeg nå,med dårlig samvittighet,  har sovet noen timer og føler meg litt kvikkere og tenker at jammen red jeg det ikke av denne gangen også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv