tirsdag 26. november 2013

Årets verste dag

Noen dager fremskyndet, og jeg angrer for at jeg ikke flyttet det til sist uke. Da hadde jeg vært ferdig nå, forhåpentligvis. Det kan man jo aldri vite før man setter seg i den forhatte tannlegestolen...

Jeg skal dit nå i dag, nå snart, innen en halvtime faktisk og bør snart tenke på og ordne meg klar. Men det eneste jeg greier nå er å grue meg, grue meg skrekkelig. Hvordan har det gått det siste året? Nye hull? Plomber som må skiftes? Eller enda verre, må jeg sette i gang med rensing oppe i tannkjøttet eller hva som skjer om jeg har kommet så langt? Selv om jeg synes jeg er flink med tannbørste og mellomromstannbørster vet jeg at jeg oppfordres til fast også å bruke tanntråd, og der slurver jeg nok litt, men lover, går det bra også i dag skal jeg legge det inn sammen med mellomromstannbørste, minst en gang om dagen. Jeg lover...


Oppdatering:

Ble sittende å vente på min tur, akkurat nå kan jeg ikke tenke meg noe verre sted å vente enn tannlegens venteværelse. Men tilslutt ble det da min tur. Bildene var bra! 0 hull!! Det er visst en slags "bivirkning" av begynnende tannkjøttsykdom det hos de aller fleste som får dette påvist. Så aldri så galt at det ikke er godt for noe liksom....men, selv om det meste fremdeles ser bra ut så var det noe som ikke var så bra, tilbakevendende blødning i tannkjøttet mellom to tenner krever behandling, nå, så tidlig som mulig. Kanskje er det positivt at min egen tannlege kan foreta denne rensingen, jeg tror det. Det hørtes sånn ut. Men det kreves bedøvelse, for det som gjorde vondt i dag da han pirket, det var visst ikke noe....neste time, om et par uker, skal han gå skikkelig til verks, så det er bare å begynne å glede seg, not... Jeg får prøve og ikke tenke på det før jeg må, jeg har liksom hele tiden tenkt på det økonomiske, men nå er jeg nok mest redd for det som gjør vondt, ikke minst sprøyta, og følelsen etterpå..

Det nytter vel ikke å bite tennene sammen og få det gjort heller hos tannlegen? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv