fredag 23. oktober 2015

Beste med vinteren

Nå da vi beveger oss inn i den kalde og mørke tiden har jeg lurt på hva er så bra med det vi har i vente.
Beklager, jeg har ikke funnet så mange bra ting, enda jeg har grublet lenge på spørsmålet.
Den ene er at man må gjennom denne tiden for å komme seg inn i våren og varmen igjen, det er opplest og vedtatt så lenge man bor i Norge som har fire årstider med forskjellige værtyper og varmegrader.
Vel, jula er bra, men jeg trenger ikke vinter for å kunne feire jul, man feirer da jul andre steder der det er sommer, og det funker jo det også.
Det eneste jeg kommer på akkurat nå er det som skjer i helgen, nemlig tilbakeføring av timen som ble tatt fra meg i vår. Jeg rett og slett digger når den timen skal tilbake og inn på kontoen min, Avskaff hele sommertiden hadde vært det greieste. Jeg skulle kanskje gladelig gitt avkall på den timen også dersom man bestemte seg for å kjøre sommertid hele året, men inntil det skjer så gleder jeg meg max over at jeg natt til søndag kan sove en hel time lenger!


Er nok ikke så lenge til man opplever akkurat dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv