mandag 20. februar 2012

Brøytebilen

Jeg slutter ikke å undre meg over brøytebilen her jeg bor. Når det har kommet mye snø, da må vi vente lenger enn lengst på at den skal komme og gjøre veien framkommelig.
Husker ikke helt hvilke dag det kom et lite snølag nå, var det fredag eller lørdag, det var så lite at jeg kunne sikkert blåse det bort, men nå, nå kjører denne brøytebilen tur på tur. Senest i dag tidlig så jeg bilen kjøre rett før jeg skulle reise på jobb, men siden plogen ikke var nede så tenkte jeg at det måtte være grusing den holdt på med. Selv om det ikke så sånn ut da jeg kom like etter bilen.
Kanskje vedkommende bare kjører noen æresrunder?
Kanskje vedkommende har oppdaget at vinteren er på hell og ikke har kjørt nok (les; tjent nok)?
Kanskje vedkommende bare er blitt skikkelig morgenfugl og slå hjel noe tid?
Kanskje vedkommende har dårlig samvittighet for manglende brøyting tidligere i vinter?
Ikke vet jeg, men jeg må jo si at jeg er litt overrasket over hyppigheten nå da det faktisk ikke er snø og snakke om...Og jeg håper jo at dette fortsetter, også når det virkelig kommer snø, mengder av snø, selvfølgelig ikke før neste vinter, for nå, nå vil vi ha VÅR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv