tirsdag 28. februar 2012

På tide med ny telefon, eller…


I går var telefonen min, rett og slett helt ubrukelig.
Min Nokia N8 gjorde masse rare ting, det skurret og nettet datt ut og skjermbildene var helt underlige i perioder det også. Som på bildet under her.

Var innom butikken jeg kjøpte den i Askim (Alt i tele) og der er de bare så utrolig hyggelige, men de kunne ikke hjelpe meg med dette da. Jeg innrømmer, jeg er rå på å ignorere oppdateringesbeskjedene som kommer på telefonen hver tredje dag. Det er nemlig det lengste intervallet jeg kan sette det på når jeg blir spurt om når jeg vil bli spurt om det igjen. 3 dager blir bestandig huket av. Så går tre dager og ny beskjed kommer osv. Slik går no dagan. Helt til det sier stopp. Som i går.

Nå sitter jeg er og har startet med første skritt, installere OVI Suite på pcen, siden jeg kjøpte telefonen i november i 2010 har jeg ikke engang gjort det, liksom. Men nå er det like før det er inne på pcen og da kan sikkerhetskopieringen starte, så kan jeg å laste ned alle disse viktige oppdateringene som jeg har ignorert i mye over et år, og vips så er telefonen så god som ny, forhåpentligvis.
Om jeg får til første skrittet da, enn så lenge så krangler vi litt her….grrr….brått dukket det opp en Nokia Suite også og OVI suite nektet meg å logge meg på av en eller annen grunn…hm. Kanskje det rett og slett må bli en ny telefon????

Nå skjer det noe her i det minste, jeg er over på sikkerhetskopieringen som ville ta votter og vintre. Og plutselig gjenkjente jeg prosessen også, jeg har vært så langt før og bare gitt opp hele greia…. Bør nok bli flinkere på å slette både det ene og det andre. Er jo ikke en svær datamaskin denne telefonen eller, egentlig så en hard slettehånd hadde nok vært tingen før jeg satte i gang med sikkerhetskoiperingen. Man lærer av sine feil, så neste gang…. Men nå rydder Nokia Suite opp i meldingene for meg, no mercy....

Imens er det bare å innse at jeg etter dagens treningsøkt har kastet bort den fine dagen med det fine været på å sitter her foran pcen og finne ut av Nokia Suite og Ovi Suite…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv