søndag 27. oktober 2013

En dag uten mening

Jeg tror det er første gangen at jeg ikke har jublet og tatt bølgen over timen jeg endelig skulle få tilbake denne siste helgen i oktober. Normalt skal det være deilig å tenke på, og egentlig hadde jeg glemt hele greia også så da jeg våknet i natt og så at klokka på armen var 04.09 var det helt greit å vite at det snart var morran....men så tittet jeg på telefonen og oppdaget at klokka bare var 03.09 og det var et hav av tid til jeg kunne stå opp!!

Jeg klarte å sovne igjen, men fram til klokka seks var jeg våken mange ganger og irriterte meg over at klokka var stilt tilbake.

Endelig ble klokka så mye at det var greit å stå opp, litt sløving og bananfrokost før en planlagt lengre løpetur, enda litt med somling og så ut, ut i blåsten, sidelengs vind er verre enn motvind, spesielt når en vet at en skal samme vei tilbake og vil få akkurat den samme vinden da. Langtur ble krympet til drøye seks kilometer, rett og slett fordi det var blytungt å løpe, mest på grunn av vinden, men kanskje også litt på grunn av noen halvlitere i går kveld.

Vel hjemme, en dusj og inn i sløveklær, og jo, jeg har satt på to vakemaskiner, tørket og brettet, og resten av dagen har blitt tilbragt på sofaen, med fotball og Panda lakris. Jeg klør i magen av og ikke gjøre noenting, men kanskje er det viktig og slappe litt av sånn også, en gang i mellom? Selv om jeg føler at helgen er totalt bortkastet fordi det ikke skjer noe? Det eneste jeg venter på nå er egentlig å få lagt meg, ikke fordi jeg er trøtt, men rett og slett fordi jeg kjeder vettet av meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv