søndag 4. mai 2014

Alternativ trening

Søndag og alle mine selvpålagte kilometere var i boks. Det samme var antall styrketreningsøkter og strengt tatt kunne dagen vært en hviledag.
Jeg liker ikke å ta hviledag på dager der jeg faktisk har et hav av tid å røre meg på, så i dag ble det alternativ trening, sykkel.
En kort, men for meg lang sykkeltur er unnagjort, hat fra første stund. jeg blir aldri noe syklist, det er bare å innse. Dagens tur gikk delvis på grus og skogsveier og i motvind. Iskald vind, faktisk. Men tro det eller ei, jeg ble både svett og andpusten, og føler derfor at jeg har trent, uten å slite noe på lysken eller det som er nede i foten. Hva det er? Nei, det vet jeg ikke, jeg vet bare at det er fryktelig vondt i det benet som går til stortåa på venstre fot. Kjennes ut som jeg har fått meg et slag der, men det vet jeg at jeg ikke har gjort, så jeg aner ikke hvor det kommer fra, eller hvorfor det er vondt. Jeg bare forsøker å ignorere og late som jeg ikke merker noe og greier det også, dersom det gjør vondest i lysken eller hoftekammen. Det ene vondte slår liksom det andre i hjel, :) Skjønner jo at det ikke skal være sånn og antageligvis burde jeg tenke alternativ trening en liten stund. Jeg bør kanskje venne meg til å sykle, lære meg å like og sykle og bruke det som trening en ukes tid, eller kanskje enda lenger, slik at lysken og foten kan rekke å bli helt bra?

Er andre flinke til å lytte på signaler fra kroppen og ta hensyn til signalene som blir sendt ut? For meg er det et nederlag om jeg ikke får løpt mine kilometere hver uke, har dere andre det på samme måte?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv