torsdag 15. mars 2012

Sove - våkne -sove -våkne

Hvor mange ganger skal det være mulig på en og samme natt?
Jeg har telt og notert meg antall ganger i natt.
Sliten etter forrige natt, jobb og helgevask og trening la jeg meg ganske tidlig i går. Faktisk like over 23 en gang.
Sammen med den nye boken til Randi Landmark, "Pengetrøbbel" var planen klar. Lese, for deretter å sovne, gjerne og helst bare avbrutt en gang da sønnen kom fra jobb.
Men planene blir som regel ikke helt som en har tenkt da.

Tok av meg brillene og myste og leste i ca 20 minutter, da var jeg deilig trøtt og slukket lyset. Men hvor lenge varte det? Omtrent så lenge som jeg leste tenker jeg, klokka 00.06 var jeg nesten lysvåken igjen og måtte igjen begynne å vri meg og bli så trøtt at jeg sovnet igjen. Selvfølgelig klarte jeg det etterhvert, men våknet igjen klokka 00.56! Lå ikke lenge da, og sov helt til junior kom inn og gratulerte meg med dagen og fortalte at han var hjemme fra jobb klokka 01.21.

Sånn, da var det bare å sove resten av natta trodde/håpet jeg. Men hvor lenge var Adam i paradis? Jeg var i drømmeland til 01.44. Så var det å vri seg igjen før en på  en uforklarlig måte har sovnet igjen. 02.24 var jeg brått våken igjen.


Nå skulle en jo tro at katten Mons kanskje kunne ha gått ut på et av disse tidspunktene, men han satte først i gang klokka 02.59, mine forsøk på ignorere han endte med noen klor og han vant selvfølgelig kampen! Da visste jeg jo at minst en gang til må jeg opp for å slippe inn Mons når han fortvilet banker på soveromsvinduet mitt. Dette skjedde 03.20. Og slemme meg lukket soveromsdøren, med Mons utenfor for å kunne sove resten av natta, trodde jeg.
Neida, klokka 03.56 banket Mons faktisk på vinduet igjen han. Vi har ikke katteluke så her hadde det vært andre som hadde sluppet han ut. Mistenker vel junior som jeg hørte ikke hadde lagt seg. Igjen stengte jeg han ute og sov en hel halvtime (04.22) før jeg igjen våknet av noe jeg ikke vet som jeg også gjorde igjen 05.05.

05.53 hørte jeg bauling utenfor døra mi....da spydde jo Mons og ville ut, og jeg ville ikke, men jeg måtte jo opp og vaske.
Optimisten lenge leve, jeg la meg igjen og var våken da Mons ville inn igjen klokka halv sju. Må nok ha slumret litt til klokka 07.05 da, da kom frøkenen og gratulerte med dagen og da tror jeg at jeg ga opp sovingen for denne gangen.
Har ligget og håpet på mer søvn etterpå, men nå er jeg oppe og har gitt opp. Kanskje til natten?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv