fredag 25. januar 2013

Forvarsel

Kulda har blitt tema i de siste innleggene mine. Kanskje dette blir den siste på en stund.
Min kjære franskmann har også blitt nevnt, og i dag, da var det stopp. 16 minus og 26 kilometer uten varmeapparat til jobb. Heldigvis var det ikke is på frontruta i dag morges så ble heller ikke noe dugg på innsiden, men det var frisk, med kun varme i setet.

Fram med telefon og ringe første og alltid beste Statoil på Hemnes, der er det bestandig hjelp og få, men i dag var han syk og vikaren var ikke kommet ennå. Prøve neste alternativ. Trøgstad Auto og Bensin. Nummer? Nei, det var ikke lagret. Fikk ringt etter at jeg var kommet på jobb og med min mest bedende stemme fikk jeg tryglet meg til en titt. For det var det eneste de kunne love, at de skulle se på det. Trengte de deler så kunne det ta tid. Og da han for eksempel nevnte motstand kjente jeg at jeg ble litt bekymret for utgiften. En liten del som du knapt kan se kostet 1200 til Hondaen...
"Kan du komme med bilen nå skal vi se på den innimellom i dag!, sier mannen.
Jeg fikk goodwill på jobben og fikk levert bilen til dagens reddende engel.
Løp tilbake på jobb og var vel borte i 10 minutter tilsammen....og gleden da mannen ringte en halvtime senere for å fortelle at bilen var fikset? Den var stor, la kuldegradene komme, jeg har i det minste varme i bilen igjen!

(ps, 0,3 på soverommet da jeg stod opp i dag)

2 kommentarer:

  1. Uff, godt du fikk ordnet det raskt da :)

    God helg. Med forhåpentligvis litt mer varme

    Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, takk og lov, :)det får være måte på hvor mange steder en skal fryse.
      Lagd noen ordninger her hjemme nå...de gamle orange gardinene hjemmefra har fått nytt vinterliv!
      Takk og god helg til dere også, får besøk skjønte jeg?

      Slett

Bloggarkiv