lørdag 12. januar 2013

Jeg klarte det!

Jeg har investert i rockering! Ikke den gode, gammeldagse plastringen, men denne med vekter inni som veier 1,5 kilo og slår skikkelig når en endelig får dreisen på rockeringen - igjen. Ja, for som barn så var det jo ikke noe problem, da fikk en raskt inn kunsten slik at en kunne holde ringen gående i timesvis, hvis en gadd, gjerne og helst i konkurranse med andre.
En gang for mange år siden meldte prinsessen og jeg oss på en rockeringkonkurranse under Hemnesdagene her. Jeg hadde ikke "rocket" på mange år, men tenkte at det er vel som å lære å sykle. Har du lært det engang så kan du det. Jeg tok feil, skammelig feil. Hvor mange sekund jeg greide å holde ringen i bevegelse rundt livet var få, veldig få. Om jeg ikke husker feil fikk jeg premie for innsatsen. :) for at jeg turte å stille opp!

Vel, jeg bestemte meg uansett for at jeg skulle gå til innkjøp av en rockering for julegavepengene (jeg har jo ShopStop), eller først hadde jeg egentlig tenkt å kjøpe kettlbell, men ble ikke enig med meg selv i hvilke vekt jeg burde ha, så gikk fra kettlbell til rockering. Og tror det var lurt. Jeg har jo en del manualer, stang og vektskiver i kjelleren som jeg kan bruke til styrketreningen. Men ingen rockering!


Kjøpte først en, en billig en, den røyk samme dagen som jeg kjøpte den. Ble levert tilbake slik at jeg kunne kjøpe en ny et annet sted. Og den jeg da kjøpte fra Abilica er nok adskillig mer solid enn den første. Og den slo, den slo skikkelig så regner med at 15 minutter med denne ringen i stad skal kjennes godt, lenge. Jeg ble varm, jeg ble svett og skikkelig sliten! Jeg avsluttet treningen, ja, for det er trening, med spensttrening, hoppet i trappa, hoppet inn og ut av rockeringen med et bein og to bein, og hoppet på steppkassen. Etter 30 minutter var jeg faktisk ganske ferdig. Godt søndag er treningsfri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv