søndag 13. januar 2013

Atsjoo

Jeg begynte å kjenne antydning til en forkjølelse på torsdag.
Men siden jeg er en ihuga trandrikker så tenkte jeg at dette er nok forbigående. Jeg skal ikke knekkes av en forkjølelse! Dette går nok over, tenkte jeg og heiv innpå to brusetabletter med c vitaminer og en spiseskje honning.
Fredag var det mye nysing, jeg nøs og nøs, mer c vitaminer og honning. Og jeg gjennomførte dagens treningsøkter og synes jeg ble litt bedre en liten stund. Var også nøye med å få av det våte tøyet etter løpeturen og trente videre med tørre klær. Ikke noe poeng i å utfordre forkjølelsen heller.
Utover fredag startet nysingen igjen. Og jeg tenkte, det må jo stoppe. Det er vel begrenset hvor mye veske som skal kunne komme ut av dette hodet også?
I går var det helt ille. Og småruskete i halsen var jeg også blitt. Inn på nett for å finne kjærringråd som kunne kurere halsen i det minste. Hvitløkste med honning. Smakte dritt, men tror det har virket. Halsen ble bedre, i hvertall ikke verre, men nysingen, den ga seg ikke. Mer cvitaminer, honning og tran og en treningsøkt på høy puls. Kanskje ikke det smarteste i går, men jeg hadde virkelig ingen planer om å bli syk.
Dro på jobb og nøs verre enn noen gang, hele kvelden, og så begynte feberfølelsen å komme. Paracet og Ibuxen jeg hadde inntatt tidligere på dagen for ryggen hadde nok bremset symptomene. Mine gamle astmasymptomer begynte også og merkes. Tungt å trekke pusten og slitsomt å puste. Da jeg dro hjem fra jobb i går kveld var jeg veldig usikker på om jeg var i stand til å jobbe i dag. Jeg kunne helt sikkert tatt tabletter, nyst og jobbet, men i helsevesenet er det kanskje greit å kjenne sin begrensning?
Halv sju i dag ringte jeg og meldte meg syk. Da hadde jeg knapt sovet hele natten.
Jeg har installert meg på sofaen, under to pledd, med fjernkontrollene, pc, kaffekanna, rosiner og tørkerullen.

Men om noen kan fortelle meg hvordan jeg skal slutte å nyse så er jeg svært takknemlig for tips.

Bildet er lånt hos  bloggbib.ne


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv